أخبار انا مش معاهم : نوشة وشمس يهنئون كل الشعب المصري والمدونين خاصة بقرب حلول عيد الفطر المبارك ويارب يكون العيد كله فرحة وسعادة للناس كلها

Saturday, July 28, 2007

صدقت كلامي يا قلبي


بعد جرحه ليا يا قلبي قلتلي استحمل



ما هو برده حبيبك وروحك فيه




رديت عليك وقلتلك




ده باعنا وخاننا وسابنا أنا وأنت لوحدنا




قلتلي يا قلبي لا مفيش حاجة من الكلام ده أصبر عليا




وأهي فترة وهتعدي ومسيرنا نرجع لبعض بس أصبر شوية عليا




رديت عليك وقلت




أنا اللي يبيع ويخون عمري ما أقدر أستناه ولا أفكر فيه تاني




قلتلي مسير الأيام تثبتلك كلامي




ولما يرجع لحضنك تاني هتقول أنك الغلطان مش أنا




رديت عليك وقلت




على العموم أنا معاك وعمري ما هقدر أسيبك




بس لازم تعرف يا قلبي




أنك كده كده خسران وبتجري ورا سراب مالهوش آخر








وعدت الأيام يا قلبي ومرت الشهور




ودلوقتي بس أنت أتأكدت وصدقت كلامي




خلاص يا قلبي أنسى وفكر بواقعية




خلاص كل حاجة راحت لحالها




وهو ما صدق أنك بعدت عنه لأنك كده كده مش فارق معاه




ولا أنت حتى في دماغه




عارف ليه




لأنه عمره ما قدر حبك وإخلاصك




وعمره ما صانك وحس بيك




وأنت يا مسكين عمال تدي من غير حساب




وتديله الحب والحنان وكل حاجة حلوة




لكنه للأسف




ميعرفش معنى الحب




ولا يعرف حتى إزاي يحب




ولا حس في يوم باللي انت عملته معاه








على العموم يا قلبي أنا مش زعلان منك




ولا هلومك على اللي حصل




بس صاحبك عقلي كان صح




وأنا غلطان أني مسمعتش كلامه




ودلوقتي لازم أقولك أوعى في يوم تغدر أو تخون




وتحاول تنتقم و تخلص اللي حصل معاك




لأن الانتقام والغدر و الخيانة مش طباعك و مش ليك




بس مش معنى كلامي أنك تبقى ضعيف




أنا عايزك قوي وأقوى من الأول كمان




وأنا وأنت وصاحبك عقلي لازم نكون مع بعض على رأي واحد




وعمرنا ما نختلف أبداً لأننا من غير بعض هيبقى كل واحد فينا تايه




ونرجع لنفس الحكاية




وفي الآخر كل اللي هقدر أقوله ليك حاجة واحدة بس




هي




صدقت كلامي يا قلبي




أنا طبعاً عارف أنك مش مصدق




لأنك أنت مش معاهم








NOSHA

12 comments:

فى القلب said...

نوشا
الحمد الله حجزت كرسى كبار الزوار انا الاولى
القلب الى يغدر يخون ميستهلش حتى التفكير فيه
هو الى خسران لان نادر فى الزمن ده حد
يحب حد بالاخلاص ده
وديما يارب يسلم قلبك

ابن رشد said...

يارب يكون القلب اتعلم و نسي بقى
و يارب ننسى و نفوق و ندور على حبيب جديد
و اللوم مش عليك اللوم على قلبك اللي صدقها
حبيبي يا هش قصدي يا نوشة

Anonymous said...

فى جرح لا يشفيه الايام ولكن يجب ان يموت او يظل ينزف ولهذا انا افضل ان يموت
ليسطيع القلب ان يستمر من جديد
احمد الجيزاوى

محمد مارو said...

كلامك حلو اوى

nosha said...

في القلب أهلاً وسهلاً بيكي وياريت دائماً تكوني في كرسي كبار الزوار ودائماً كده القلوب اللي فيها الغدر والخيانة هي اللي بتضيع القلوب المخلصة
تحياتي ليكي جداً

شمس حبيب قلبي القلب اتعلم ونسي خلاص وأنت عارف كده كويس بس يا ترى بقى الحبيب الجديد هيجي الجرح منه برده ولا مني أنا وأبقى في الحالتين مش عارف أعمل إيه ؟؟؟

أستاذ أحمد الجيزاوي أهلاً وسهلاً بيك وأنا مبسوط جداً أنك زرت المدونة بتاعتنا أنا وشمس وحقيقي تعليقك جميل جداًَوبسيط وأتمنى المزيد من زياراتك وتعليقاتك الجميلة لينا تحياتي ليك

مارو ربنا يخليك على الإشادة الجميلة دي وأتمنى أنك تداوم على مدونتنا وياريت دائماً يعجبك كلامنا

ما علينا said...

ماتلومش على قلبك

وبعدين ما حدش بيتعلم بلاش
واديك ازدات قوة من التجربة واتعلمت منها

انها توازن بين قلبك وعقلك بعد كدا

وبلاش تدور على حب جديد
تخلص اولا من كل اثار التجربة الاولى وعيش حياتك و استمتع بيها
وقدرك سياتيك

nosha said...

ما علينا
أشكرك جداً على تعليقك وطبعاً اتعلمت كتير من التجربة
بس طبيعي لازم ألوم على قلبي لأنه هو السبب في كل ده
شكراً على تعليقك وتحياتي ليكي

ahmed mefrh said...

انا مش معاهم...يا قلبى

بنوتة من وسط البلد said...

اول مرة اقرالك يا نوشة
ولذيذ انك بتكلم قلبك زى ما يكون واحد صاحبك
الحقيقة انا خفت عليه فى الاخر لا تقوم تلطشة قلمين
بس هو جدع وخلع
وطلع مش معاكوا
:)

تحياااتي

nosha said...

أبو مفراح
أهلاً وسهلاً بيك في المدونة

بنوتة من وسط البلد
نورتي المدونة ومعلش بقى أنا مقدرش أديله قلمين دلوقتي هو اللي فيه مكفيه
شكراً على تعليقك
تحياتي

بنت الاسلام said...

ودلوقتي لازم أقولك أوعى في يوم تغدر أو تخون

وتحاول تنتقم و تخلص اللي حصل معاك


لأن الانتقام والغدر و الخيانة مش طباعك و مش ليك

ياريت فعلا

مهما انجرحت بلاش تجرح
مهما اتظلمت بلاش تظلم

مهما اتغدر بيك بلاش تغدر

مش لانك غير قادر

مش لانك ضعيف

مش لانك مستسلم

لكن
لان الجرح
والظلم
والغدر
والخيانة

صفات

مايصحش انها تكون في اي نفس رقيقة نقية صافية

صح ولا ايه

nosha said...

بطة بكر
أشكرك على زيارتك وأنتظر مزيد من الزيارات
وبالنسبة لتعليقك بقى والله فعلاً عندك حق وأنا كاتب الكلام ده لأن فعلاً هي دي الحقيقة للقلب النقي المخلص الخالي من الخيانة والغدر والانتقام اللي بيعرف معنى الحب بجد وعمره ما عرف معنى الكره
تحياتي ليكي

GOOGLE