أخبار انا مش معاهم : نوشة وشمس يهنئون كل الشعب المصري والمدونين خاصة بقرب حلول عيد الفطر المبارك ويارب يكون العيد كله فرحة وسعادة للناس كلها

Tuesday, August 14, 2007

جاءنا البيان التالي

بسم الله الرحمن الرحيم
جائنا البيان التالي " قرر رؤساء و ملوك و سلاطين و امراء الدول العربية عقد قمة طارئة بالقاهرة في غصون اسبوع من اذاعة البيان لمناقشة و تقرير توحيد جميع الدول العربية كدولة واحدة تحت اسم واحد و علم واحد و من ثم مناقشة ما يترتب علية من
توحيد الجيوش العربية و عمل عمله موحدة و عمل برنامج انتخابي عادل على مستوى القطر العربي لاختيار الحاكم
و قد ذكر اغلب الحكام العرب بعد نشر البيان على ان من اهم الدول التي ستنضم و تكون دلايات داخل الدولة العربية الواحدة هي العراق و سوريا و فلسطين و الاردن و مصر و السعودية مع باقي الدول العربية "
انتهى البيان
تفتكروا ممكن في يوم في شهر في سنه نسمع البيان دة
ساعتها
انا هبقى معاهم
-------------------
----------------

44 comments:

فى القلب said...

الظاهر يا شمس
أتكتب عليك أن عمرك ما هتبقى معهم
ألى أنت بتحلم بيه ده أأأأأأأأأأكبر
وهم
لازم الشعوب العربيه تغير نفسها الأول
عشان تقدر تغير حكمها

ابن رشد said...

في القلب
مش مهم ابقى معاهم
بس المهم ان كلنا نقى مع بعض

nosha said...

والله يا أخويا يا شمس خليك في أحلامك المستحيلة دي يا عم أنت قول يتجمعوا على كام مليار ولا يتجمعوا حوالين عمنا بوش يأخدوا الأوامر
إنسى يا عم الحج ولا عمرك ولا عمري هنكون معاهم لحد لما الناس اللي هما إحنا يصحوا من الغيبوبة اللي هما فيها اللي طولت قوي أو يمكن الناس صحيت وعاملين نايمين
برده مش عارف ........... الله أعلم
علشان أنا مش معاهم يا شمس

أنا مسلمة said...

يااااااااه دا حلم جميل ولكن
إن الله لايغير مابقوم حتى يغيروا ما بأنفسهم

بنت الاسلام said...

باذن الله هيتحقق ياشمس
وشمس الامل هتسطع من جديد
عارف ليه ياشمس
لان انت موجود
وانا
وغيرنا
واحنا ابناء مصر
ابناء العروبة
نعاهد نفسنا
ان ولادنا مش هيكونوا زينا
ولازي اباءنا
نعاهد نفسنا اننا نربيهم

علي الحب

حب الخير

حب النجاح

بالحب

هنكون افضل واقوي الامم

وهنبقي ايد واحدة

باذن الله

بس نتقي ربنا

ونقول
ياااااارب
قولا وفعلا

علوة said...

معلش يا شمس انا صريح شوية
ومعلش ان ده يبقى اول كومينت ليّ عندك
لكن يا صديقى
للأسف الشديد
لازم تفك نفسك من الحوارات دي
وتهتم بأمورك الشخصية
هذا هو النظام
العربي

حياة تستحق الانقاذ said...

يمكن مش بعيد
و يمكن بعيد
ويمكن مش حنسمعوا
بتعرف
بيعتمد على نحنا متى جاهزين نسمع البيان ده
انت عارف زي لما كانو يحكو عن الانترنت
وكانت الناس بتضحك
او عن التلفزيون والا التلفون
كانو مش بصدقو
بس همة اشتغلو وتعبو لحققوا الاختراعات اللي حلم فيها
ف السؤال يا ترى نحنا بنشتغل كام لنسمع البيان التالي؟؟؟

كل التحية لك شمس

أم المييس

ابن رشد said...

نوشة
بص يا حبيب قلبي
انا لازم احلم
و بكرة الناس كلها هتصحى من النوم و هنقوم ان شاء الله

ابن رشد said...

انا مسلمة
بصراحة قلتي خير ما قل و دل
و ياريت منتحرمش من زيارتك

ابن رشد said...

battabakr
تعرف اني بحب جدا المتفائلين
لية متجيش تنضم لينا في ابناء مصر
التفاصيل عندي في مصري للنهاية

ابن رشد said...

علوة
هو الخلاف في الراي لا يفسد للود قضية بس انا مش بعرف اعيش لنفسي يس
انا لازم احب الناس كلها و احلم لبكرة

ابن رشد said...

مجموعة حياة
هجاوبك فينا ناس بتشتغل و ناس لا
يا ترى انت من مين فيهم

أحمد المصري said...

اه انا شامم ريحة حد ما ستغطاش قبل ما ينام هنا..طول ماحنا مستنيين الحلم
يبقى الحلم مش حيتحقق..وطول ما حنشتغل عشان نحققه حيتحقق بأسرع مما نتوقع0

عين ضيقة said...

وأنا كمان هبقى معاهم

بس هو فعلا.. تفتكر؟؟؟؟؟؟؟؟؟

بخصوص البوست اللى فات بقى بتاع نوشة
موضوع الدين ده بقى مناقشته مزعجة
والناس الملحدة والمرتدة للأسف كتروا
المشكلة انهم بيحاولوا ينشروا فكرهم ده
أنا بجد منزعجة ومش عارفة اقول ايه ولا اعمل ايه

ربنا يهديهم ويهدينا ويحفظ الاسلام والمسلمين يااااااااااارب

شكرا لزيارتك مدونتى
وإن شاء الله هاجى تانى

سلام

ابن رشد said...

احمد المصري
مرسي جدا لزيارتك بس تفتكر ممكن نعمل اية

ابن رشد said...

عين ضيقة
مرسي اوي لزيارتك
و كلنا ساعتها هنبقى معاهم
و نوشة يرد عليكي في الجزء اللي يخصه

klmat said...

واللهى ياشمس ساعتها انا كمان
حاكون معاهم
يدينا العمر
طب ياربت الاول كل دوله
تنمى مواردها وما اكثرها
وتهتم باولادها وجيشها وتعتمد
على نفسهاوتبقى دوله قويه

سجدة said...

دا حلم دا
بجد
بس حلم جميل
لعله يحدث فى يوم من الأيام القريبة

Sha2loob said...

حلم جميل, بس انت كنت بتتعاطى ايه قبل أما تحلمه؟ اوعى تكون بتتعاطى تفاؤل, ده لو صحيح يبقى لازم تاخدلك كورس علاج مكثف وتتفرج على مجلس الشعب لمدة أسبوع.
يا حبيب قلبي احلم بوحدة الشعب المصري الأول وبعدين اتكلم عن الوحدة العربية
وبمناسبة العملة, مش فاكر من كام سنة كده كان التفكير في السوق العربية المشتركة والسوق العربية كان شغال والتصريحات على ودنه وطبعاً عن العملة الموحده, وطلع الأخ الفقيد محمر الكسافي علشان يقترح أنسب اسم للعملة العربية
كان هيسميها الجردل
ولا عزاء لباقي الأدوات المنزلية
احلم بس احلم بالترتيب
سلام

david santos said...

I passed to congratulate it with its work and to desire a good August to it in vacation.

ما علينا said...

ساعتها
تبقى فعلا طلعت علينا شمس
النهار وكلنا نبقى معاهم
ولو ما كانوش هم هايعملوا كدا
اكيد اليوم دا قادم ان شاء الله

بيهم من غيرهم
هاييجي
بس محتاج مننا احنا مجهود
صحوة وعقلانية وعودة للدين


واكيد بصمتنا على اولادنا
هيكون لها تاثير مجدي
اكثر من حالنا احنا

والله المستعان

احمد الجيزاوى said...

شمس نصيحه من اخ انت بردة زى اخويه وبخاف عليك
النصيحه بنقول
اتخطه بليل كويث وابقه قلل من الاحلام دة
احمد الجيزاوى

ابن رشد said...

klmat
صدقني حتى اللي انت قلته حلم جميل المهم يتحقق

ابن رشد said...

سجدة
لسة عندي امل انه يحصل

حياة تستحق الانقاذ said...

السؤال عجبني يا شمس : إنت من مين فيهم ؟

زكرتني بقصة أليس في بلاد العجائب لمن تاهت ولقاها الأرنب الحكيم وكان في مفترقات من الطرق
سألتو : مين أختار ؟
حكالها : إنت وين رايحة ؟؟؟
لأنو ازا ما بتعرفي ما رح تفرق أي طريق تختاري


أتوقع إجابتي على سؤالك واللي رح بقلك انا لوين رايحة يكمن في إسم مدونتي واللي هو : حياة تستحق الإنقاذ

تحياتي
أم المييس

Anonymous said...

ان شاء الله فى يوم من الايام هنسمع البيان ده بس معتقدش انه هيكون فى عصرنا ده

miro said...

الظاهر ان ده مش حلم حياتى انا لوحدى ده حلم ملايين معايا على فكره انت خت الكلمه من على طرف لسانى ان كان نفسى اكتب البوست ده بس يلا انت عبرت عن الى جوايا....شكرا

علوة said...

أنا أسف جدا لعدم التعليق على الموضوع
بس انا عايز منكوا خدمة يا جماعة
يا ريت تدخلوا البلوج بتاعي وتشوفوا الموضوع بالظبط
أنا أسف تاني لعدم التعليق بس انا معتمد على إننا اصحاب
أرجو انكوا تيجوا عندي أول م تقروا الكلام ده

ابن رشد said...

Sha2loob
لو عندك حل غير التفائل قوله و انا معاك

ابن رشد said...

david santos

the same words
change it

ابن رشد said...

ما علينا
انت قدرتي توصلي للي انا عايزة نعرف نحلم

ابن رشد said...

مدونه انا بحبك يا مصر
الجيزاوي
بصراحة خفة دمك حبيتها من ساعة ما قابلتك

ابن رشد said...

مجموعة حياة
متهيئلي ان الحياة تستحق الانقاذ حياتنا و حياة غيرنا

ابن رشد said...

hend
طب ازاي نسمعه و ازاي مش في عصرنا

ابن رشد said...

meroo
اللي جوانا واحد و حلمنا واحد

و يارب يتحقق

ابن رشد said...

علوة
و الله جيت عندك و علقت

Unknown said...

كده انت عمرك ما هتكون معاهم مفيش حاكم عربي هايسب الكرسي ابدا
لو جالك البيان ده ابقي قولي

محمد مارو said...

شمس الشموس طبعا ده ممكن يحص و قريب جدا بس بدل ما هيكون تحت علم عربى واحد هيكون تحت العلم الامريكى
انا ملاحظ انك اخترت كل الدول اللى عين امريكا هتطلع عليها
و ده اللى هيحصل شكرا لك
محمد مارو

حواء said...

خليك كدة مش معهم احسن .. وللا ايه ؟؟

ابن رشد said...

EmY
خلاص بقى مش مهم ابقى معاهم خليني معاكوا

ابن رشد said...

maro
مارو حبيب قلبي
عمر ما دة هيحصل طول ما احنا موجودين

ابن رشد said...

bocycat
و الله عندك حق

Ahmed Essawy said...

لما نغير من نفسنا ... ممكن يبقي الكلام دا صح .
مينفعش نقعد نلوم الناس و احنا اكترنا ماشي غلط .
مينفعش نتكلم عن الرشوه و البلد ماشيه رشوه في رشوه ..
مينفعش نتكلم عن النظافه و الواحد ممنا بيرمي المنديل من شباك العربيه ...
مينفعش نتكلم عن اليجابيه و احنا عايشين علي السلبيه ...

وما نيل المطالب بالتمني ولكن تأخذ الدنيا غلابا

ابن رشد said...

Ahmed Essawy
فعلا لازم كل واحد فينا يبدا بنفسه

GOOGLE