أخبار انا مش معاهم : نوشة وشمس يهنئون كل الشعب المصري والمدونين خاصة بقرب حلول عيد الفطر المبارك ويارب يكون العيد كله فرحة وسعادة للناس كلها

Tuesday, June 19, 2007

على القهوة


شاي لو سمحت على الحساب ................. كمان قهوة و النبي على الحساب و لو فيها تقل يبقى شيشة ........ و كان سؤال طبيعي من القهوجي للشاب اللي قاعد على القهوة يائس " لحد امتى " و كانت الاجابة قوية مدوية

قلي انت لحد امتى لحد امتى هفضل من غير شغل متقليش دور عشان دورت و كلهم على نفس الجملة هنتصل بيك و مفيش جديد و طبعا متقليش الحكومة عشان ايدك منها و الارض ، وزارة القوى العامية ما شاء الله اتعمت عن كل حاجة يبقى جاوبني انت لحد امتى تعرف انا خايف في يوم اوصل لأني اعمل حاجة غلط زي فلان و لا علان و اللي موقفني ضميرى و عمال اقول بكرة تفرج و اشرب في شاي و قهوة و ادور تاني طب هعمل اية زهقت



معلش يا صاحبي انا عارف انك زهقت بس دي مشكلة كل الشباب بتواجهها خليك انت الاقوى خليك اجمد و بعدين دة انت تعبت كتير و استحملت هتيأس المرة دي لية



عشان خلاص مفيش وقت كبرت في السن هكون نفسي امتى هتجوز امتى هبقى بني ادم احتفظ بحقي كبني ادم امتى اسيب البلد و اهج يعني و لا اسرق و اهرب مليارات



لا يا صاحبي ربنا معانا و صدقني ربك ما بينساش حد بس انت سيبك من الاستسلام دة و دور تاني و هتلاقي انا متأكد انك هتلاقي و اوعى تقول اسيب البلد دي تاني عشان دي بتاعتنا مش بتاعتهم و لا تقول اهرب مليارات تاني عارف لية يا صاحبي عشان انت مش معاهم



و انت



مستني اقولهالك طب انا مش معاهم



---------------------------

شمس الزناتي

---------------------------

2 comments:

Anonymous said...

اخى الاصغر
انا معاكم بقلبى وروحى وبقول ربنا يكرمكم كدة ويحوش عنكم المستقبل الى مش باين له لون ده ويحقق لكم ولو ربع احلامكم وامانيكم
الى لقاء قريب بعيدا عن القهوة فى مكان عمل

ابن رشد said...

يارب دعاك يتم
و نلاقي شغل

GOOGLE