أخبار انا مش معاهم : نوشة وشمس يهنئون كل الشعب المصري والمدونين خاصة بقرب حلول عيد الفطر المبارك ويارب يكون العيد كله فرحة وسعادة للناس كلها

Wednesday, January 16, 2008

علاء مسافر

محدش يتخض من العنوان دة مش علاء مبارك
دة علاء صاحب مدونة حكايتنا من دقايق كلمني و قلي انه مسافر
طبعا ممكن اللي فيكوا يقول طب و انا بكتب البوست لية
انا شخصيا مش عارف لية
ما كل الناس ليل نهار بتسافر و تسيب المدعوقة على عينها دي و تطفش
بس حسيت ان المشكلة جوايا
يمكن عايز اصارحكوا اني عمري ما شفت الواد علاء دة
و كبيري كان اني اشوف صورته على الفيس بوك و ياريتني شايف وشة دة كان مديني قفاه
بس اول ما قلي انه مسافر حسيت
بحالة شجن غريبة و حاله من الفقدان حسيت اني بفتقد حد يمكن حسيت كمان بطعم الوداع
المهم ان احنا كملنا كلامنا بضحك عشان ننسى الجو الحزين اللي سيطر علينا
بس بالرغم من كدة
كان لازم اعترف انك ممكن تحب حد من قلبك بجد من غير ما تشوفه و سجلوا علية دة اعتراف
جايز يكون البوست مالوش لزمة بس بفضفض معاكوا
يمكن اعرف الشباب عايزة اية
تسافر و لا تقعد
و مصر عايزة اية من ولادها
عايزنها تفضى يعني
-------------------------
------------------

12 comments:

بنت الاسلام said...

ربنا يوفقه يارب

ويحقق كل الي بيحلم بيه

ويصبرك ويصبر الجميع علي فراقه

ومين عالم

اكيد في يوم هيرجع


تحياتي

hekaytna said...

شكرا يا شمس اوي شكرا بطه اوي بجد يا شمس انت متعرفش معزتك وكل اخواتنا المدونين اللي بنتكلم دايما اكيد هيجي يوم ونتقابل ان شاء الله كمان يا عم انا مش هربان ولا حاجه انا خارج ادور علي اكل عيشي ودي ارزاق وربنا مقسمها محدش عارف رزقه امتا ولا فين بجد
شكرا اوي علي البوست الجميل ده ادعولي بس
تحياتي

Unknown said...

هو العيب فينا ولا في البلد ليه بنسافر و نسيبها ضعف ولا يأس لا هو ده الصح
ربنا يوفقه
اوعي تسافر انت كمان يا شمس

ابن رشد said...

بنت الاسلام
ربنا يخليلنا دعواتك دي على طول و ربنا يوفقة يارب

ابن رشد said...

hekaytna
ربنا يخليك يا علاء و انت متعرفش انا حبيتك قد اية و ربنا يوفقك و تبقى اغني واحد في الامارات

ابن رشد said...

emy
لا متشليش هم انا قاعد فيها و مش ماشي

Empress appy said...

ما احنا هنا يا شمس ولا مش عجبينك طيب هنديك قفانا علشان نعجبك حلو ارتباط الانسان بانسان تانى شعور قليل فى الزمن المنيل ده

صريح أوي said...

السلام عليكم
كنت اود الحديث مع إخواني
في ظروف أفضل من هذه
ولكن..
تدمي العيون لمرأي إخواننا وأهلنا في غزة
يموتون حصارا ورعبا وجوعا ومرضا ونحن صامتون ساكتون وبيدنا الكثير لنفعله
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
حسبنا الله ونعم الوكيل .. ياربنا نصرك الذي وعدت . علي مدونتي محاكمة تدوينية للحكام العرب

MerMaid said...

هممممممممممممممممم

جميلة جدا مشاعرك نحو صديقك العزيز المسافر
ييجي يالسلامة
:))

انا كمان عاوزة اسافر

ابن رشد said...

appy
وجودك سعادة لينا طبعا و مصر منورة بيكي
بس على رايك زمن اغبر و منيل

ابن رشد said...

صريح اوي
لا و الله اقرا لبوست الجاي تعرف ان احنا مش صامتون
و حسبي الله و نعم الوكيل

ابن رشد said...

MerMaid
و تسافري لية البلد هتفضي علينا مش كدة انزل العتبة الاقيها فاضية دة انا يغمن عليا

GOOGLE